VOF-contract opstellen

Een VOF-contract opstellen doe je via Ondernemingsjuristen. Laat ons jouw contract opstellen, aanpassen of controleren. Ondernemingsjuristen helpt bij het opstellen van een goed VOF-contract waarbij de belangen van alle vennoten worden behartigd. Een VOF-contract kan worden opgesteld voor EUR 695,- excl. BTW (standaard). Neem nu contact op en laat je VOF-contract door ons opstellen.

Contact opnemen

Waarom een VOF contract opstellen

Een vennootschap onder firma (VOF) is een bedrijf waarin minimaal 2 personen samenwerken onder één gemeenschappelijke naam. Iedere persoon die meedoet, wordt mede-eigenaar. Deze mede-eigenaren worden ook wel vennoot genoemd. Als je gaat samenwerken met andere ondernemers onder één gemeenschappelijke naam kun je samen een VOF oprichten. Daarvoor heb je geen startkapitaal nodig. De onderlinge afspraken legt je vast in een VOF-contract. De belangrijkste kenmerken van de VOF zijn:

• Niet via notaris;
• Geen rechtspersoon;
• Geen statuten;
• Aandeelhoudersvergadering niet verplicht (zijn immers geen aandeelhouders);
• Inbreng van vennoten;
• Fiscale regels lopen via inkomen;
• Privé aansprakelijk als vennoot;
• Minder regels waar je je aan moet houden. Is wettelijk niet heel veel geregeld;
• Makkelijk op te heffen.

Onze werkwijze

Bij Ondernemingsjuristen staat klanttevredenheid en klantcontact op de eerste plaats. Verder reageren we snel, schrijven wij in makkelijke taal, zijn laagdrempelig en leveren altijd kwaliteit. Wij bieden naast losse contracten ook juridische pakketten aan.

Wanneer je door ons een VOF-contract laat opstellen, nemen wij standaard de volgende onderwerpen op:

• Naam en doelstelling VOF;
• Duur en looptijd VOF overeenkomst;
• Inbreng van Vennoten;
• Bestuur en bevoegdheden Vennoten;
• Beloning Vennoten;
• Berekening winst/verlies en verdeling;
• Rapportageverplichtingen;
• Einde Vennootschap;
• Voortzetting;
• Concurrentie- en relatiebeding;
• Geheimhouding;
• Toepasselijk recht en geschillen.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Ben je geïnteresseerd en wil je een VOF-contract door ons laten opstellen? Neem dan gerust contact met ons op. Ook wanneer je vragen hebt of meer informatie wilt helpen we je graag.

Contact opnemen

Bij het afnemen van een pakket, krijg je een gratis quick scan van je algemene voorwaarden. Weer de welbekende actie!

review

Speciale actie

review algemene voorwaarden

Neem nu een pakket af en krijg een gratis quick scan van je algemene voorwaarden.